felicialindberg

Alla inlägg under oktober 2013

Av Felicia Lindberg - 30 oktober 2013 17:33

Asså det är helt sjukt hur trött jag är, just nu ligger jag i sängen och ser på Grey's anatomy samtidigt som jag försöker låta bli att somna. Och min dator funkar inte heller, jag har ju en macbook air, och efter jag har laddat den så blir den helt varm och det går inte att sätta på den, har hänt flera hånger :( Så nu blev det mobilblogg istället.

Av Felicia Lindberg - 29 oktober 2013 22:57

VARENDA år innan skolfotograferingen så står man hur länge som helst framför spegeln och fixar sig och donar och gud vet allt man gör, och så när man kommer dit och ska  ta kort så ler man så fint, sträcker på sig lite mer och tror att årets bild kommer bli den bästa någonsin... Och så får man hem bilden ett tag senare och bevisar hur fel man hade... Så är det VARENDA år, jag fattar inte varför jag anstränger mig längre, nästa år ska jag nog komma osminkad och ofixad i håret med fula kläder, det kanske är DÅ man får drömkortet, haha ;) Eller vad tror ni? ;) 


 

Dock var detta ett av mina BRA kort genom åren... Sorgligt va? ;)

Av Felicia Lindberg - 29 oktober 2013 13:12

Gick ner till Farsta C en snabbis, köpte inget speciellt, bara ett nagellack. 

Dock vet jag inte riktigt vilken färg det är.. Haha, någon blandning med brunt, grått och liite lila tror jag... Haha, vilken koll man har. 


 

Av Felicia Lindberg - 29 oktober 2013 13:08

Fast det är höstlov så är det ändå läxor som måste göras, och idag har jag tänkt att läsa klart en bok som ska vara utläst efter lovet, så det blir dagens mål. Det är cirka 60 sidor kvar, så det är inte så mycket, men sen är det alla uppgifter också vi ska göra i skolan, åhh :'(


 


Av Felicia Lindberg - 28 oktober 2013 22:51

Min syrra läste om en snubbe som har varit beroende av nässpray i typ tio år, han slösade cirka 2 burkar per dag! Och det var en sjukt stor summa pengar som han betalade på nässpray för det kändes som att han inte kunde andas utan den. Helt sjukt asså, men det känns nästan som att jag också håller på att bli beroende, för nu varje kväll när jag ska lägga mig så blir jag täppt i näsan. Jag har ju varit sjuk nästan hela hösten nu av och till och efter varje förkylning så blir jag så sjukt täppt i näsan och det kan kan hålla i sig i flera  veckor tills jag tar mig i kragen och tvingar mig själv att sluta, så det blir några nätters av lidande men till slut så behöver jag inte nässprayen.

Men som sagt så har jag varit sjuk hela hösten vilket gör att jag blir täppt i näsan hela tiden, och nu är jag i en sån period att jag nte kan sluta använda sprayen. 


 

Av Felicia Lindberg - 28 oktober 2013 13:10

Igår var det meningen att jag skulle ner till Farsta IP och köra några 4oo m intervaller, men istället gick jag bara och körde 1- min intervaller på gångvägen i parken (vilket är nästan samma sak) bara att det är kortare men det är uppförsbacke hela vägen så det blir ändå jobbigare, vilket vi gillar :D Och det körde jag fem gånger, och efter det körde jag tre kortare backintervaller, och avslutade allting med lite styrka. 

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska köra, men det får vi se sen :)


 

Av Felicia Lindberg - 28 oktober 2013 10:32

Första dagen på höstlovet och så glömmer man ju självklart att stänga av larmet.. Så klockan sex på morgonen vaknar man upp av en sjukt irriterande låt och kommer då på att man har glömt stänga av skiten. Efter det somnar jag om någon timme och vaknar sen utan att kunna somna om. Bra start på lovet! 

Men nu har jag iallafall blivit klar och skickat in en uppgift om mobbning som jag inte hann klart med på skolan, nice! 

Men nu ska jag nog gå ut på en promenad så jag får lite frisk luft ( Jag är en skogsmulle, i know) 


 

Av Felicia Lindberg - 27 oktober 2013 15:58

Jag känner att jag brukar vara ganska negativ till vintern, men nu har jag kommit på och skrivit ner några fördelar med vintern. 

 

Ovido - Quiz & Flashcards