felicialindberg

Alla inlägg under april 2014

Av Felicia Lindberg - 14 april 2014 19:58

Idag åkte vi ner till Farsta IP och körde Längd och srint, och det gick ju skitbra att köra ute, jättevarmt var det! Själva passet gick väl inte lika bra, kände mig riktigt seg i benen och sprang inte så snabbt som jag ville på 60meters loppen. Sen körde jag hoppstyrka där det gick lite bättre, så hela passet var väl inte så dåligt ;)


 

Spjutpasset i lördags

Av Felicia Lindberg - 11 april 2014 23:23

Är så sjukt trött på allt just nu, ingenting i mitt liv funkar just nu. Träningen som tar över större delen av mitt liv funkar inte alls, allt blir bara skit. Livet utanför träningen funkar ju ännu sämre. När jag väl verkligen behöver någon, en vän, en kompis, vem som helst, då finns det ingen här, ingen jag kan prata med och ingen jag kan lita på.  Fast det har det iofs aldrig funnits, den enda person som jag har är mig själv. Jag har alltid varit utanför på något sätt, har aldrig känt mig som en i gruppen någonstans, och just nu känns det som att jag aldrig kommer att bli det. Kommer aldrig bli en bättre person än vad jag är idag, kommer aldrig utvecklas inom friidrotten, kommer suga på vad än jag gör. Så känns det. 


 

Av Felicia Lindberg - 11 april 2014 23:23

 

Av Felicia Lindberg - 11 april 2014 23:18

Sista dagen på praktiken idag då, 90% lättad och 10% ledsen, fastän barnen var sjukt jobbiga så kunde dom vara gulliga ibland och det kommer jag sakna dom för. Sa till dom att jag skulle hälsa på, men det kan dom glömma hahaha, dock måste jag tillbaks efter lovet för att hämta betygen och utvärderingen från praktiken som min handledare har skrivit. 

Men nu ska jag bara njuta av lovet, om jag kan haha, har känt mig nere och deprimerad ett tag nu, får hoppas att det går över. 

 

Fick ny frissa av barnen igår- En hästsvans nästan på pannan, haha. 

Av Felicia Lindberg - 8 april 2014 16:39

Det är helt sjuuukt vad träninsvärk jag har! Det är som mest i baksida och framsida lår och rumpan, jag kan knappt gå liksom D: Jag gjorde en ny övning i förr går, och det är den övningen som did this to me!

Jag fattar inte dom som vill ha träningsvärk! Det är bara plågsamt ju! Jag vill gärna bygga nya muskler och känna att jag har tränat hårt, men inte ha träningsvärk :'( 

 

Enbens benböj:

Jag gjorde 2x 10 på varje ben, med 30 kg på stången. 

Av Felicia Lindberg - 4 april 2014 19:48

Plankan är en bra övning för bålen och magmusklerna. Bålen är en väldigt viktig del att träna för att vi behöver en stark rygg som tål tunga belastningar, och det är tack vare bålen som gör att vi behåller en bra hållning och ser till att utnyttja kraften i alla muskler.


Plankan nr 1:

 


Stå med armarma och tårna i marken samtidigt som du står med en så rak kropp som möjligt, rumpan ska inte peka uppåt men inte heller nedåt. 


Plankan nr 2: 

 


Gör som på föregående övning, men nu ska du lyfta upp ena benet och hålla kvar benet i några sekunder. Sen gör du samma sak med andra benet och håller kvar i några sekunder. Även här ska du ha så rak kropp som möjligt. 


Plankan nr 3:

  

Stå med handflatorna i marken och med så raka armar som möjligt, medan du också har så rak kropp som möjligt, man ska kunna rita en rak linje genom kroppen. 

Blir det för svårt med raka armar så kan man göra samma sak fast att man står med armbågarna i marken. 


Plankan nr 4:


 

Stå på sidan och håll upp kroppen med rak arm, stå så så länge som möjligt. 

Om det blir för jobbigt med rak arm så kan du ställa dig med armbågarna mot marken. 

Av Felicia Lindberg - 4 april 2014 18:45

Idag fick jag sluta 40 minuter tidigare av världens bästa handledare! Så direkt efter tog jag bussen till Port 73 och gick å klippte mig, blev fett nöjd. Och jag älskade frisören också, hon pratade lagom mycket om rätt saker, jag hataar när frisörer börjar kallprata om vad som helst bara för att det inte får vara tyst i typ fem sekunder. 


   

Av Felicia Lindberg - 3 april 2014 20:30

 

@felicia_ida_lindberg


Presentation

Tja, Felicia heter jag! Jag är 19 år och bor i Stockholm. Mitt liv kretsar mycket kring friidrotten, så här kommer du få läsa mycket om träning, men också om vad jag gör på dagarna och vad som egentligen händer i mitt huvud!
Hoppas du stannar kvar!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards