felicialindberg

Alla inlägg under juni 2014

Av Felicia Lindberg - 26 juni 2014 22:50

På onsdag nästa vecka är det dags för våran årliga resa till Piteå! Dock så blir det tyvärr lite kortare period som vi ska vara där uppe vilket är lite synd. Men i år så kommer istället mina släktingar från Australien, så det kommer bli kul att få träffa dom, dock så kommer min engelska vara lika kul att lyssna på... Haha

Av Felicia Lindberg - 26 juni 2014 22:21

Haha, gick ner till basketplanen igår med brorsan och spelade lite med honom igen. Asså seriöst, grabben är nio år, jag är alltså 8 år äldre än honom och HAN SLÅR MIG MED 8-0... Inte okej asså..

 

Av Felicia Lindberg - 26 juni 2014 22:14

Idag åkte vi och hälsade på mormor en stund, är verkligen inte van att bara säga mormor nu asså... Brukar alltid säga "Ska vi åka till Mormor och Morfar nu???"  Morfar har ju kämpat mot lungcancer i tre månader nu, men i tisdags så gav hans kropp upp.

Det tog verkligen en bra stund innan man hade fattat vad som hade hänt när man fick höra. Det var på kvällen efter träningen när jag fick se en bild på honom som jag verkligen fattade att jag aldrig kommer se honom igen, och det var då tårarna kom också, kommer verkligen sakna dig världens bästa morfar <3 



Av Felicia Lindberg - 24 juni 2014 22:50

Hann inte skriva nåt igår, men får göra det nu istället. Igår hände det rätt mycket, började dagen med en snabb shoppingtur till Farsta Centrum med morsan, sen efter en och en halvtimme så är jag tvungen att springa hem för pass nummer 1, styrka. Efter det så gick jag ut med Calle och spelade lite basket och ut o cyklade, sen var det bara vila, tills nästa pass, löpintervaller i skogen. 

Men jag fick iallfall med mig två saker på rean. 


       

Av Felicia Lindberg - 23 juni 2014 00:05

Hur svårt kan det vara att installera Gimp på en Mac!!!?? HUUH?? Jag har prövat allt!! Det funkar ju inte att installera skiten! Jag har fått klara mig utan Gimp i minst ett år nu sen min förra dator gick sönder, och jag blir galeeen! Det går ju inte att göra någontiiing utan det! Åååhhh! Om någon av er vet hur man installerar Gimp på en MacBook, så skulle jag blir skiiitglad om ni kunde hjälpa och berätta för mig hur man gör. 


 

Av Felicia Lindberg - 22 juni 2014 23:50

Idag blev det en träff med Glacier, saknar henne så sjukt asså, men vi träffas regelbundet iallfall, det måste bara bli oftare. Men det blev iallafall en promenad, haha, så efter en stund hamnade vi på högdalstoppen. Och till slut så kommer vi också UPP på toppen, efter lite Om Och Men, hahahah! Men vi ser ju liksom att det regnar en bit bort, men vi tänkte "ähh, vi hinner ner innan det kommer till oss..." MY ASS!!! DET BÖRJADE SPÖREGNA MEDAN VI FORTFARANDE VAR DÄR UPPE, OCH DET VAR JU SERIÖST LIVSFARLIGT ATT FÖRSÖKA TA SIG NER, hahaha! Så vi blir fast där uppe en bra stund ihopkrypandes under en stor buske, hahahahahha, serisöst, dör bara jag tänker på det, och inte fick man ju någon hjälp av farsan heller! Ringde och frågade om han kunde skjutsa hem oss när och om vi någonsin tog oss ner, men nejnej, vi fick klara oss själva, hahah! Men till sluta slutar det regna och vi tar oss ner med våta strumpor och nästan brutna ben, hahaahah! Sen far vi hem som skållade råttor.


         

Och nej jag bajsar inte, tar bara lite kort med mobilen, kan inte ens pissa i skogen, över min döda kropp att jag skulle sitta och skita för allmänheten på en topp.



Av Felicia Lindberg - 21 juni 2014 22:30

Som dom flesta vet så är jag ju 17 år, vilket betyder att förra året så fick jag börja övningsköra. Och det gjorde jag! ...Ett tag... Tre gånger om man ska vara exakt, haha, nää efter det gav jag upp. Jag fick motorstopp hel tiden, vilket jag vet att alla får första gångerna, men jag fick liksom 10-20 gånger på rad, plus att farsan och jag började bråka och tjafsa hela tiden vilket jag verkligen inte orkade med. Och jag fattade som inte alla delar, liksom när man ska släppa kopplingen, när man ska växla osv, så allt kändes bara så rörigt, så jag tänkte vänta tills den här sommaren. 

Så.... Igår satte jag mig i bilen igen... Motvilligt, väääldigt motvilligt. Kände att jag skulle ha sönder bilen av alla mina motorstopp och shit. Men, haha, det gick riktigt bra! Jag fick inte motorstopp en enda gång och allt bara flöt på! Jag började fatta när man ska släppa kopplingen i samband med växlingen och när man ska sätta i handbromsen, haha, så det var inte så farligt som jag hade förväntat mig!

Men snart släpps jag ut på vägarna, var försiktiga och hoppa in i en buske för säkerhets skulle om ni ser mig komma ut på vägarna...

   

Av Felicia Lindberg - 19 juni 2014 21:50

Jahaa, då var man utan träningströja då... Seriöst, man kan inte ens lägga ifrån sig tröjan på ett motionsspår i några minuter utan att den blir snodd... Gaah!

Farsan och jag var nere på på spåret och körde lite intervaller, vi sprang alltså fram och tillbaka, sen efter en stund så tog jag av mig tröjan (men det kan jag tydligen aldrig mer göra, får tydligen svettas som en gris i dom kläder jag har på mig) och la den bakom en stock tillsammans med vattenflaskan, sen fortsatte vi springa, och sen efter 10 minuter kanske, så märkte vi ju att tröjan var borta så vi gick och frågade två personer som var vid utegymmet om dom hade sett någonting, och jaaaa, då var det ju en gubbe som hade cyklat förbi och förmodligen kommit från skogen (eftersom det bara är därifrån man kan se tröjan), så förmodligen var det gubben där som tog min tröja... Vem ska det annars kunna va liksom?

Aja, snart är det ju sommarrea, så får passa på att köpa en ny tröja då, haha. Gubben får ha kvar min svettiga tröja ;) 

 


Presentation

Tja, Felicia heter jag! Jag är 19 år och bor i Stockholm. Mitt liv kretsar mycket kring friidrotten, så här kommer du få läsa mycket om träning, men också om vad jag gör på dagarna och vad som egentligen händer i mitt huvud!
Hoppas du stannar kvar!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards