felicialindberg

Alla inlägg under juli 2014

Av Felicia Lindberg - 31 juli 2014 00:18

Jag seriöst hatar min naturliga hårfärg. Jag fattar inte att jag tillät att mamma övertalade mig att låta håret växa så det som jag färgade ska försvinna. Min gamla hårfärg är typ råttfärgat och vem vill ha råttfärgat hår liksom? Inte jag iallfall. Nä men när utväxten försvinner helt och hållet så skulle jag iallfall vilja slinga det lite ljusare, eller kanske till och med färga det blondt ;) Fast det skulle morsan aldrig tillåta. Jag skulle lätt göra det om det inte vore för mina svarta ögonbryn >:( Det skulle ju se sjukt ut om jag kom med värsta blondt hår och så helt mörka ögonbryn. 

Så nää, någonting annorlunda måste jag väl göra sen när utväxten är borta, men tills dess är det nog bara att stå ut med det här som jag har nu- Råttfärgat uppe och en ljusbrunt/orange/blondt nere på topparna. 


 

Haha fjärde tjejen från vänster är jag med min naturliga hårfärg. Det där kortet måste ha tagits i 6an-7an kanske...? 


 

Och där var jag när jag färgade håret "Chestnut brown" 


 

Och där var jag med samma hårfärg bara att det hade blekt av solen så det blev typ åt det lite blondare hållet. 

 

Och så här ser jag ut idag ;) Med min naturliga hårfärg uppe och hårfärgen (som blivit blekt av solen) nere vid topparna. 

Av Felicia Lindberg - 29 juli 2014 23:54

Idag åkte syrran, brorsan, mamma, jag och mormor till havet i Dalarö. OMG! Det var seriöst det varmaste jag någonsin har badat i! Det var ju typ lika varmt som i en pool ju! Vi badade i fleera timmar, vi badade till och med längre än vi solade... Och det är väldigt ovanligt kan jag säga. 

       

Syrran och jag fick för oss att leka sjöjungfru

Av Felicia Lindberg - 29 juli 2014 23:41

Såå den här enorma spindeln igår som jag visade i förra inlägget höll ju på att skrämma livet ur mig. Helt plötsligt när jag ligger i sängen och ska sova så hör jag liksom pappa ropa och skrika på att jag ska komma, så jag springer upp och får se den där... Saken! Usch äckelskit får gåshud bara jag tänker på den. 

MEN inte nog med det då.. Idag har pappa tydligen sett en TILL, lika stor som den igår, HÄR UPPE, bara precis utanför min sovrumsdörr. Snacka om att jag fick panik. Så jag var lite extra nojjig ikväll och kollade överallt där jag gick om helt plötsligt en spindel skulle hoppa fram och typ döda mig. Och så när jag har varit på mitt rum ett tag och ska gå ner så är det typ TVÅ DECIMETER LÅNG OCH FET SPINDEL MED TVÅ CENTIMETER TJOCKA BEN! Fick ju självklart en hjärtattac och skrek så hela grannskapet hörde mig, och en sekund senare så märker jag ju att det är Calles fejkspindel... Ett gott skratt fick både farsan och brorsan iallafall. 

Och sjävklart slutar det inte där, dom la den också under mitt täcke så jag fick mig ju en väldigt trevlig överraskning precis när jag skulle gå och lägga mig. 


  

Ok, kanske erkänner nu att jag borde ha sett att det inte var någon riktig...




Av Felicia Lindberg - 27 juli 2014 21:43

Jag har nu officiellt sett världens sämsta film som någonsin har skapats i det här universumet. Filmen utspelar sig någonstans i Asien, och handlar om ett genetiskt influensavirus som av misstag släpps lös i en någon sorts strippklubb och typ alla förvandlas till zombies. Så polisen och något annat lokalt gäng slår sig ihop och fösöker begränsa utbrottet. 

Vart ska jag börja? Man blir helt förvirrad av tiden, jag tror typ att dom försökte hoppa fram och tillbaka i tiden, typ så här "80 hours earlier" och så hoppar dom tillbaks, men det blir helt misslyckat, man fattar ingenting när dom sen helt plötsligt hoppar fram till nutid igen. Och så skådespelarna.. Herregud... jag vet till 100% att jag skulle vara en bättre skådespelare än varenda person i den där filmen.. och tro mig, då är det illa! Och alla effekter :O Typ låtsas-blod hela tiden, skitdåliga fejk-slag, och alla zombisar var sjukt dåligt sminkade och dom sprang bara runt och skrek hela tiden liksom. 

Så nää, vill ni slösa bort 1h och 15 min av ditt liv, då är Zombie 108 perfekt för dig! ;D

 



 

Av Felicia Lindberg - 26 juli 2014 22:57

Nu är det snart dags att gå och lägga sig, man kan ju inte vara trött när det är tävling imorgon också. Idag gick det inte så bra, eller.. inte jättedåligt då, men hoppades att det skulle gå bättre. Men annars så kan jag ju bara skylla på värmen, haha ;) Asså helt sjukt vad varmt det var, och inte blåste det heller, helt vindstilla, vilket gjorde hela saken ännu värre. Och det finns typ ingen skugga på hela idrottsplatsen! :O Så gissa om jag har bränt mig idag -.-

Men imorgon är det iallfall längd och kula, det är två grenar som förhoppningsvis kan gå lite bättre än idag. Och jag tror att det inte ska bli samma hetta som idag, vilket bara förbättrar chanserna till bättre resultat :) 

 

Här är utsikten i Falun, farsan och jag åkte till hoppbacken nästan högst upp, asså helt sjukt vad vacker utsikt. Rent generellt så är det vackert här i Dalarna. 

Men tävlingen är ju som sagt i Leksand men det fanns inget hotell som hade lediga rum så vi var tvungna att boka det sista (!) rummet på Scandic i Falun, lite opraktiskt eftersom tävlingen ligger en timme här ifrån, men aja, vad kan man göra liksom?


Av Felicia Lindberg - 25 juli 2014 23:30

Do you remember när jag pratade om släktträffen uppe i Piteå? Nu har Piteåtidningen skrivit om den, haha, värsta kändisar vi Lindbergare är ju! Mitt namn OCH mitt fejs är med i tidningen, KÄNDISSKAPET HERE I COME! Plus att dom skrev mitt namn rätt, typ dom flesta namnen där i tidningen står fel, haha. Tex min syrra Hanna, stavas INTE med H i slutet, haha, tror inte att det är så vanligt att stavas med H i slutet, så vet inte var dom har fått det ifrån ;)

Av Felicia Lindberg - 25 juli 2014 23:04

Jag har haft lite problem med min träning ett bra tag nu, har haft mycket skador som tex i vintras när jag stukade samma fot två gånger under en och en halv månad... Just nu är jag skadefri, men det är bara att formen inte är på topp, eller rättare sagt så är jag inte i närheten av någon topp. Jag och pappa hade planerat att köra två pass om dagen några gånger i veckan under sommaren- ett styrkepass på morgonen och ett vanligt teknikpass på kvällen. Vi körde det några veckor men sen blev det svårare att göra det när vi var i Norrland så där blev det bara vanlig träning. Men nu när vi har kommit hem igen så kör vi för det mesta spjut och lite kaststyrka påmorgonen istället för vanligt styrka. Men trots det så har jag inte blivit bättre,, och det är så sukt frustrerande! Jag tränar och jag tränar men gör inga förbättringar. Jag vet att det kommer gå över och till slut så kommer allt bli mycket lättare och bättre, men det är ändå rätt jobbigt. 

Imorgon är det tävling i Leksand med farsnan som vanligt, så det blir till att sova på hotell över helgen, hihi! Men jag hoppashoppashoppas verkligen att det går bra imorgon, det är första tävlingen på några veckor nu. 

 

Ovido - Quiz & Flashcards