felicialindberg

Alla inlägg under juli 2014

Av Felicia Lindberg - 25 juli 2014 22:51

Okej... När jag sa att jag ville ha värme så var det inte riktigt det här jag menade... Man kan ju inte ens gå ut! Typ alla bara ligger hemma och dör i sofforna typ haha, enda gången man kan gå ut är när man ska bada, vilket jag inte har gjort på hela veckan... av en orsak... Så första halvan av sommaren kan man inte göra nåt för det är för dåligt väder och kallt, och sen andra halvan av sommaren kan man inte göra nåt för det är för varmt, haha!


 

Fast idag har jag varit sjuk aktiv om man jämför med hur jag har varit dom senaste dagarna. Först åkte jag och klippte mig i Haninge (Hihi, frisören kallade mig Prinsessa) Sen åkte mamma och jag till minneslunden där morfar har nu har spridits, var riktigt fint där, var bara lite mindre än jag föreställt mig. Sen åkte vi hem fort som jagvetintevad i denna värmen, ÅH JUSTE JAG KANSKE HAR GLÖMT ATT SÄGA ATT VI INTE HAR AC I BILEN, INTE LIKA ROLIGT DÅ! Istället sticker jag ut huvudet genom fönstret och flämtar som en hund (tror det var därför några bilar tutade på mig)

Men sen på eftermiddagen så åkte vi ner till Farsta C, och där blev det lite nödvändiga köp som jag verkligen behövde. Och till sist tränade jag lite lätt på kvällen när det hade blivit svalare, Imorgon är det tävling så då kanske det är bra om jag inte är så trött i benen ;) 

Av Felicia Lindberg - 19 juli 2014 16:56

Jag vill så ha en huuund! Och jag vet, jag vet, vi har redan en katt och en kanin och vi har redan haft en hund för många år sen, men ändååå! Jag vill verkligen! Kaninen och katten passar ju ganska bra ihop, och med det menar jag att dom inte dödar varandra iallafall, haha, plus att kaninen kommer nog att dö när som helst, för han är så gammal :( Sex år är ju ganska gammalt för en kanin. Men då finns det ju faktiskt en chans att katten och hunden(som vi inte har) också kan komma ganska bra överens ;D Riiight?? 

Så nu behöver vi syskon komma upp med en taktik hur vi kan få som vi vill.. MOHAHAHAHAHA! 

 

Kusinerna är på besök ändå från Kiruna med deras sjukt söta hund Adela. 

Av Felicia Lindberg - 19 juli 2014 16:32

Dagen efter vi kom hem från Piteå så var det en minnesstund för Morfar, vi träffades och åt hos mormor med den närmaste släkten. Men det var iallafall jättetrevligt och roligt förutom anledningen till att vi var där, skulle ha varit mycket roligare om han också var där. 

Men dom som var där var iallafall morfars alla tre barn med familj, mormors syster och hennes man (dom stod varandra väldigt nära) och såklart mormor. Vi blev bjudna på en jättegod smörgåstårta och då åt man ju så man blev proppmätt... Stort misstag... För efter smörgåstårtan fanns det två olika tårtor att välja på, prinsesstårta och gräddtårta med jordgubbar.. Och heter man Felicia Lindberg så finns det inget annat alternativ än att smaka på båda tårtorna. Så gissa om man rullade hem efteråt. 

 

Fick bara tag på ett foto på alla kusinerna, inte hela släkten tyvärr. 


Av Felicia Lindberg - 19 juli 2014 16:14

Varför kan inte bara saker fungera som man vill!!???? Så himla frustrerande! Jag vill bara ladda över mina bilder från mobilen till datorn, men det verkar vara för mycket begärt! Jag tror jag har försökt i flera månader, utan att det funkar! Jag har prövat allt, jag har laddat ner olika program bara för att speciellt kunna föra över bilderna dit och sen spara på datorn, men det funkade första gången, sen la det av. Ååhhh. Mac är så kråååångligt! 


Av Felicia Lindberg - 15 juli 2014 10:57

Då är man på väg hem då! Vi stannade ganska kort tid det här året eftersom vi har Morfars minnesstund imorgon hemma i Stockholm. Det här året har det varit riktigt kul faktiskt, mycket skratt, hahaha! Så det är lite synd att åka hem faktiskt, men vi får bara stanna längre nästa år :)
Nu har vi åkt cirka 2 timmar, så då är det bara 9 timmar kvar i bilen, haha ;)

Av Felicia Lindberg - 12 juli 2014 13:17

Om första doppet är i JULI, så är ju det bara ett bevis på hur sämst vädret verkligen har varit under sommaren. I onsdags, så åkte David, Hanna och jag till Gläntan (havet, för er som inte vet) Vi hade bara tänkt sola lite, men vattnet var ju inte alls så kallt så vi doppade oss (årets första dopp för mig) och badade en lång stund. Skitskönt. Plus att jag fick lite färg på magen och fötterna, asså jag svär det ser heelt sjukt ut, jag har ju fått min färg när jag har tränat och tävlat och då får ju varken fötterna eller magen färg, så det ser liksom ut som att jag har vita strumpor på mig när jag är barfota, hahahhahah. 

     

Av Felicia Lindberg - 12 juli 2014 12:57

Åååhh, ääntligen har värmen kommit! Så himla hääärligt! Jag trodde att det skulle vara skitkallt här i Piteå, så jag packade bara med tjocktröjor, varma jackor och jeans, hahhaha. Kunde aldrig ha företällt mig att det skulle vara så här varmt i Norrland, och speciellt nu när det har regnat och varit kallt varje dag under sommaren, så typ mer än hälften av min packning har jag inte använt, för det är bara vinterkläder typ ;) Haha, men även den bästa kan ha fel ibland, hahaha! ;) 

Men igår så åkte vi in till stan iallafall och då blev det rätt mycket sommarkläder, haha, så under dom sista dagarna här så har jag någonting att ta på mig iallafall. 


 


Av Felicia Lindberg - 7 juli 2014 21:45

Nu äntligen har jag tid att uppdatera lite grann. Sprang över till min farbror som bor bredvid och snor hans internet, haha, sitter i hans solstol nu faktiskt och tjiiiiillar. 

Nää, men vi har det skitbra här uppe, vädret är ju awsome nu. Kunde inte be om någott bättre. Vädret är ju tydligen lika bra nere i Stockholm så vi får se om det håller i sig tills vi kommer hem nästa vecka på tisdag. 

Det har faktiskt hänt en del saker här, vilket inte är så vanligt uppe i Piteå. Igår hade vi en släktträff med massor av folk som jag aldrig har träffat, haha, men det var väl trevligt ;) Solen sken och nästan alla fick en snyyygg röd bränna, haha, tur att jag inte var en av dom. Men det var faktiskt riktigt varmt, min brorsa fick ju värsta solstinget när han spelade fotboll med några grabbar och glömde att dricka vatten, så han svimmade ju liksom, så vi fick ta och bära hem honom, haha. Men sen på kvällen åkte den närmsta släkten till Udden och åt lite middag, blev hamburgare för min del och biff för dom andra. 

Och mina kusiner från Australien är ju här också, så det blir ju till att snacka lite engelska... Jag har seriöst den svennigaste dialakten någonsin... Skäms över att öppna käften. 

Blev lite flummigt inlägg det här men så blir  det när man har mycket att berätta om :) 

 



Presentation

Tja, Felicia heter jag! Jag är 19 år och bor i Stockholm. Mitt liv kretsar mycket kring friidrotten, så här kommer du få läsa mycket om träning, men också om vad jag gör på dagarna och vad som egentligen händer i mitt huvud!
Hoppas du stannar kvar!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards