felicialindberg

Alla inlägg under december 2014

Av Felicia Lindberg - 30 december 2014 15:06

Herregud, kan man verkligen vara så här trött? Dessutom när jag har fått typ minst 10 timmars sömn varje natt nu på lovet, eller det kanske är därför jag är så trött? Sovit för mycket?? Nu har jag iallafall tagit en powernap... Inte för att jag känner mig särskillt piggare, haha, menmen! Nu måste jag iallafall lyfta på fetarslet och göra något vettigt!

Av Felicia Lindberg - 29 december 2014 21:50

Ohh, yeeah! Snart dags för studiebidraaaaaag! Då blir det dags att röööja på reaan, hahaha! Rean är det enda jag tänker på asså, andra ba: Ååhh snart är det Jul och Nyår! Jag ba: MELLANDAGSREA HERE I COMEE! 

Idag åkte vi med mormor till Haninge för att handla lite grann, haha, gulliga mormor. Vi står typ i affären och bråkar om en chokladkaka, hahahhaah! Jag ville inte att hon skulle slösa pengar på mig, speciellt inte på godis! Hon försöker verkligen göda mig, och köper typ varje sötsak hon ser. Men till slut så vann jag the argument och hon köpte ingenting, men gissa vad hon göra sen då?? Hahhaha, vi går in i en annan affär och självklart köper hon godis där istället och tvingar i mig allt sen i bilen hahhaha! Gulliga mormor!


Hahaha, var feett kallt där inne, därför hade jag vantar o grejer på mig ;)

 

 

Av Felicia Lindberg - 29 december 2014 21:43

Nu har jag haft helt läxfritt i en och en halv vecka, fast nu måste jag verkligen börja igen. Jag har två big ass hemuppgifter från psykologin, som i princip avgör hela betyget... Nej ingen press här inte! Plus en massa andra småsaker man måste ha klart, åhh. This shit should be olagligt. 

 

Av Felicia Lindberg - 29 december 2014 00:20

Vilka ska jag köpa?

 

Av Felicia Lindberg - 28 december 2014 23:48

Dom flesta vet nog att jag är rätt efterbliven, no news there liksom. Men jag tänker som bäst sent på kvällen/natten. Det är typ då jag gör alla läxor och uppgifter och grejer, och som ni säkert märker är det typ mitt i natten när jag skriver alla blogginlägg, iallafall på loven. Skriver alla inlägg på en och samma gång, runt tolv på natten, haha, men det är då jag kommer på allt jag ska skriva om! Kanske därför jag inte heller gör ett skit på skolan, haha, kan inte tänka. Det kanske därför är varför alla uppfattar mig som efterbliven... På dagen är jag som en åsna on crack, och på kvällen är jag värsta Einstein!


   

Ehh.. Aa, efterbliven som sagt...

Av Felicia Lindberg - 27 december 2014 19:32

Idag åkte mamma och jag till någon random sportaffär med något konstigt namn som låg någonstans i Huddinge, det var rea... That's why, haha ;) Men jag fick med mig några saker som verkligen behövs nu på träningen när det har blivit så kallt. En tjockare tröja, jag hade ju en som var perfekt förut, men självklart blir den stulen av någon creepy äckelgubbe. Men nu äntligen efter mer än ett halvårs letande, hittade jag den perfekta tröjan, den är nästan exakt likadan som den andra, 249 kr blev det för den. Sen blev det ett underställ, långkalsonger och en tröja. 99 spänn för båda plaggen, långkalsongerna var väl mest behövda så det var skönt att jag hittade dom. Kanske inte det snyggaste jag har köpt, men ingen kommer ju se det under alla kläder, så who cares liksom? Och till sist blev det ett par vantar, inte till träningen dock men har alltid velat ha ett par sådana och dom är ju så hiimla sköna! Billiga var dom också, bara 99 kr!


       

Av Felicia Lindberg - 26 december 2014 23:36

Okej, som dom flesta vet hatar jag vintern och älskar sommaren, haha! Men.. Jag kanske måste erkänna att det finns EN liiiten fördel med vintern, och det är att allt blir så himla vackert. Det är verkligen jättekul att bara vara ute och göra ingenting när naturen är så fin, och då bor jag i Stockholm liksom där det bara finns lägenheter överallt, haha! Gud, skulle verkligen vilja åka upp till Norrland till farmor på VINTERN någon gång, för då ska det tydligen vara hur vackert som helst. 


     

Av Felicia Lindberg - 26 december 2014 17:55

Här ger jag några varianter på knäböj. Själv älskar jag att köra ben, så knäböj är i princip min favoritövning. 

Är man nybörjare så är det nog bra att börja med lätt vikt för att lättare få in tekniken, och därefter öka vikten därifrån. Ett skitbra tips är att köra mittemot en spegel så man ser själv hur det ser ut när man gör övningen. 

 

Vanliga benböj

 


Viktigt att tänka på är att fötterna ska stå höftbrett, tårna ska peka rakt fram, spänna magen och blicken ska vara framåt. Och när du gör själva knäböjen så ska du gå ner så långt du kan. En annan sak ni kan tänka på är att stick ut rumpan så långt ni kan när ni går ner. Tänk er att ni ska campa, då måste ni ju någon gång bajsa och för att bajset inte ska komma på skorna så måste ni sticka ut arslet så långt som möjligt, exakt så ska ni tänka. 


Enbensböj



Benböj fram


 

Som vanlig knäböj fast med skivstången framme på axlarna. Gå ner så långt du kan. Stångplaceringen fram tvingar överkroppen att vara mer upprätt, och det gör att det blir lite lättare att gå ner än vanlig benböj, men det handlar ju också om hur smidig man är hur långt man kan gå ner. 

Braced squat

 

Istället för att använda en skivstång kan man bara ta en vanlig vikt, hålla den framför sig med raka armar, och göra en vanlig benböj. 


Benböj med hopp

 


Här kör man utan skivstång, gör ett vanligt benböj men sen när man går upp så trycker man till extra och gör ett hopp.

Vill man köra lite tyngre kan man köpa viktväst, här kan du köpa en som väger 10 kg. Viktväst kan du använda närsomhelst om du vill ha träningen lite tyngre, från löpning till styrketräning. 

 

Skapa flashcards