felicialindberg

Alla inlägg under maj 2015

Av Felicia Lindberg - 16 maj 2015 23:38

Andra tävlingen avklarad för säsongen, så illa gick det ju inte! 200 metersloppet gick ju ganska bra, det var min näst snabaste tid någonsin och dessutom var det skönt att springa (mycket) snabbare än fiaskoloppet förra helgen. Dessutom hann jag bara värma upp typ en kvart innan loppet startade, hahaha! Farsan missbedömde hur lång tid det skulle ta att åka till Flen, istället för en timme som han sa, så tog det en och en halvtimme. Menmen, det gick ju bra ändå, knepet kanske är att skita i uppvärmningen, haha, då går det som bäst! 


   

Av Felicia Lindberg - 15 maj 2015 23:05

Dags att tagga tävling igen dåå, imorgon klockan 13.00 är det dags. Dock blir det inte mycket motstånd, jag är ensam anmäld på kula och 200m, och på spjut är vi två stycken anmälda. Hahahaha, gud vad pinsamt tänk om jag måste springa 200 helt själv, gud vilket mobboffer. Nää, får hoppas att jag får springa ihop med F17 eller någoting, hahaha! Det blir till Flen imorgon, bara någon timme dit, men tydligen så ska jag få övningsköra hela vägen hem, hihihihiii! Tagga för det också då! 


 


Av Felicia Lindberg - 14 maj 2015 23:29

Nu har jag ju ändå övningskört ett tag, och nuuu känner jag att det äntligen börjar gå riktigt bra :) Farsan och jag har bestämt att vi ska köra nästan varje dag hela sommaren och sen till hösten ska jag försöka ta körkortet, sjukt juu! :D 

Nu håller vi ju på att köpa en ny bil också, skrothögen vi har nu har vi haft i 15-20 år typ, hahaha! Men vi ska iallafall försöka sälja skrothögen för några tusenlappar men är det ingen som vii ha den så ska jag förmodligen få den :D Inte världens bästa bil då, men den är ju sjukt mycket bättre än ingen alls, hahaha! Så aa, jag hoppas lite i smyg att ingen ska köpa skrothögen, hahaha!


 

Av Felicia Lindberg - 9 maj 2015 23:30

Farsan har en grej han gör VARJE kväll, bara för att irritera mig. Han går och öppnar mitt fönster medan jag är nere och gör något annat, så när jag kommer upp igen så är det skiiitkallt, kan ju knappt sova. Fast då har han bara öppnat det lilla fönstret till höger, till vänster har jag ett BIG ASS fönster som nästan täcker hela väggen. Vad gör han idag? Jo, självklart öppnar han det också! Mitt rum känns som ett sånt här isrum och jag kommer aldrig kunna somna! Gaah, dessutom börjar alla insekter komma fram igen nu på våren, så nu har han väl släppt in alla skogens spindlar i rummet mitt. Tack farsan! 


   

Av Felicia Lindberg - 9 maj 2015 23:18

Gud, vad härligt det har varit idag! Skit fint väder och jag har bara varit väldigt glad idag, vilket är vääldigt ovanligt. Jag började dagen med att städa (!!) Don't know why, jag fick bara värsta rycket och började städa toaletterna och dammsuga hela huset. Sen gick jag världens längsta promenad, förbi Ågesta bron och nere på gångstigarna där nedanför. Skit vackert och skönt var det att gå längs med vattnet. Träning på kvällen blev det ju, men väldigt lätt bara, det blir ju säsongsdebut imorgon. Vill inte låta negativ, men jag tror faktiskt inte att det kommer gå så bra, haha! Inte vet jag varför... Hoppas att vädret håller i sig bara, vill inte tävla i regn och rusk. 


         

Av Felicia Lindberg - 8 maj 2015 23:27

Nu känner jag att jag vill flytta... Vi har feett många råttor springandes i grannskapet, vi brukar till och med se hur dom springer igenom vår gräsmatta. Så himla äckligt. Men nu har iallafall pappa satt upp en råttfälla, gissa hur många vi fick idag?? FYRA!!! VI FICK FYRA RÅTTOR BARA IDAG! Sen fick vi en råtta för någon dag sen också. Blöö! Tänk om dom springer in i huset liksom, då skulle jag dö på riktigt. Tänk att man ba sitter vi matbordet eller nåt och så känner man nåt vid fötterna och så kollar man ner OCH SÅ ÄR DET EN RÅTTA! Fatta paniken!! Jag skulle på riktigt få en hjärtattack. 


VARNING: VILL NI INTE SE EN DÖD MOSAD RÅTTA MED PLATT HUVUD BORDE NI FÖRMODLIGEN INTE SKROLLA NED. 








 

Av Felicia Lindberg - 8 maj 2015 20:09

Inte så jätte kul när dagen börjar med 40 minuters letande efter kaninskrället. 

Jag hade precis gjort mig iordning och skulle gå till bussen, jag skulle ta in Kasper i buren igen men så märker jag att han är borta! Vart stängsel har börjat bli gammalt så det finns som en glipa längst nere som han tog sig ut i. Jaa, så jag ar ju tvungen att springa runt i hela området och leta efter honom i 40 minuter. Så till slut, helt svettig så hittar jag min granne och hennes son, då hade Kasper sprungit in på deras tomt och dom hade tagit fast honom och gett honom mat och vatten och börjat skriva lappar om en bortsprungen kanin som dom skulle sätta upp, hahaha, så snälla! 

Kaninskrället gjorde också att jag blev sen, så inte vidare glad var jag iallafall. Det blev kaningryta till middag... 

 

Presentation

Tja, Felicia heter jag! Jag är 19 år och bor i Stockholm. Mitt liv kretsar mycket kring friidrotten, så här kommer du få läsa mycket om träning, men också om vad jag gör på dagarna och vad som egentligen händer i mitt huvud!
Hoppas du stannar kvar!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards