felicialindberg

Alla inlägg under juni 2015

Av Felicia Lindberg - 3 juni 2015 23:24

Vem kunde tro att barnpassning kunde vara så kul?? Igår kväll passade jag en av grannens barn, asså ni skulle ha sett hur gullig och snäll han var! Han var super glad hela tiden, dock passade jag honom bara en timme, men jag trodde iallafall att han skulle börja gråta när mamman gick, men icke! Skitkul! 


 

Av Felicia Lindberg - 2 juni 2015 23:26

Känns nästan som att jag har hunnit tjuvstarta med sommarlovet lite grann, igår var vi i skolan typ 45 minuter och städade och höll på. Och det var det... Nu behöver jag inte gå på hela veckan, hahaha! Jaa, så jag är ledig hela veckan ut, sen har vi filmdag på måndag och på tisdag är det avslutning, hahaha, typ bästa veckan ever. 

Det som kanske inte är lika nice är att min mobil nu är trasig, asså helt broken, så jag kan inte nås alls där. Så nu blir nästa inköp en ny mobil, men det var kanske lika bra, för den var två år gammal, abbonemanget hade gått ur och den hade blivit riktigt dålig asså. 

 

Av Felicia Lindberg - 2 juni 2015 08:00

Funderar väldigt starkt på om jag borde köpa ett par till Nike Air force, fast svarta... Jag är ju dö kär i mina vita just nu, men lite jobbigt är det ju att man måste vara så rädd om dom heela tiden, efter en användning blir dom helt bruna typ. Tvättade skosnörena och rengjorde själva skorna nu ikväll och nu ser dom näästan nya ut ;) Men som sagt så skulle det inte skada att ha ett par svarta också, dom är ju himla snygga dom med :D 


   



Av Felicia Lindberg - 1 juni 2015 13:14

Plugga teori och övningsköra

Nu ska jag verkligen köra på hårt med det här asså, jag ska börja plugga teori och så ska jag övningsköra varje dag. Sen på hösten ska jag köra upp och förhoppningsvis klara det, och då kommer jag också få våran gamla bil. Iiihh! Tänk att få köra till skolan varje dag utan att behöva åka buss och grejer. Kommer typ räcka att vakna en halvtimme innan vi börjar :D 

   


Satsa på träningen

Dom tävlingar som jag har varit med nu under utomhussäsongen har gått ganska bra, väldigt skönt eftersom jag har legat still resultatmässigt under flera år. Så nu känner jag mig mer motiverad än någonsin att fortsätta träna och tävla hårt, och målet blir väl att kvalificera mig till Junior- SM i sommar. 

 


Norrland, Piteå

Självklart blir det vår årliga resa till Piteå i år också, bara att det kommer bli mycket bekvämare i år i och med att vi tar vår egna bil. Vi har ju köpt en ny bil, som faktiskt har AC!! Haha, förut åkte vi med vår skruttiga lilla bil som är trång och varm, tänk er att sitta där i tolv timmar. Dom senaste åren har vi därför hyrt bil, vilket har varit jätteskönt på dit och hemvägen, fast vi har inte haft någon bil under tiden vi har varit där, vi har fått låna bilar från släkten som bor där i närheten när vi verkligen behöver åka någonstans, vilket kanske inte är så kul att inte kunna åka vart man vill när man vill. Så i år kommer det bli myycket skönare och bättre på den fronten :) 

     


Sommarjobb

Jag är en av dom få lyckliga som faktiskt lyckades få ett sommarjobb, blir också mitt första jobb. Mina enda jobberfarenheter är praktik så det här kommer bli nytt och förhoppningsvis roligt. Jag ska ju jobba på Farsta IP på Farsta Summercamp och så som jag har fattat det så ska jag vara ledare för friidrotten. Men jag ska vara på kurs hela helgen, så vi kommer förmodligen få reda på mer då. 

 



 

Av Felicia Lindberg - 1 juni 2015 08:00

Outlander! På riktigt, den bästa serie jag någonsin har sett, och jag har sett många.. Ohhh, såg nyss klart på sista avsnittet för den här säsongen och dör tills nästa säsong börjar typ. Ohh! 
Den utspelar sig först i mitten av 1900-talet och då får vi träffa Claire och hennes man. Sen (vill inte spoila för mycket) så åker hon bak i tiden till 1700-talet i skottland. Som sagt vill jag inte berätta för mycket, för det känns bara som jag kommer spoila allt, men det spelar iallafall ingen roll för ni ska se den. Vare sig ni vill eller inte, punkt slut. 


     

Ovido - Quiz & Flashcards