felicialindberg

Alla inlägg under januari 2016

Av Felicia Lindberg - 22 januari 2016 21:01

Tänkte börja med "Ur mitt fotoalbum" när jag visar er gamla bilder! Jag har kollat igenom lite, och hittade jätteroliga bilder från 8an eller 9an när vi var på idrottsdag och åkte pulka! Hahaha, vet att det låter jättetöntigt men det var hur kul som helst! Backen sluttade typ 180 grader, haha, eller det kändes som det iallafall! 


Jaa, det började ju bra. Vi gick upp, åkte ner, var jättekul. Jag är muppen i blå jacka förresten. 

        

Som sagt.. Det var ju jättekul att åka.. Men alla knows the struggle att ta sig upp för backen igen! Tydligen var jag den enda som hade that struggle! Jag tog mig inte upp asså, jag bara ramlade ner hela tiden, hahaha! 

              

Dyngsura så gick vi in i stugan med värme, åt vår mat och hade lite kul med kameran medan vi torkade. 

     

Av Felicia Lindberg - 21 januari 2016 10:00

Kanske onödigaste dagen någonsin! Jag börjar klockan 15.00 med Naturkunskap och den lektionen håller på ända till 16.30 och det är då jag slutar. Så onödigt! Skulle vara hur skönt som helst att bara få vara hemma hela dagen. Direkt efter lektionen måste jag stressa hem och på en gång åka till träningen, ååhh, hatar att stressa. 

Men tills 15.00 idag har jag tänkt göra klart två uppgifter samt skriva och bjuda in några personer på min studentskiva. Jag behöver att så många som möjligt kommer så jag inte behöver betala så himla mycket för de biljetter som inte säljs. Juste! Ni kanske vill komma!??? Om det är någon här som är intresserad är det bara att skriva i kommentarerna!

 

Av Felicia Lindberg - 20 januari 2016 11:24

Jag har inte känt mig så här utvilad på flera år! Är det så här det känns alltså? Wow! Jag brukar ju alltid vara så trött och tar alltid varje chans jag kan till att sova. I bussen på väg till skolan sover jag, i bilen på väg till träningen sover jag, i skolan på rasterna sover jag! Igår efter träningen var jag så otroligt trött så jag slängde mig i sängen direkt efter duschen och sov i 1-2 timmar. Sen steg jag upp och var vaken ett par timmar, och vid tolv så slocknade jag igen och sov ända tills tio imorse! Så sammanlagt har jag sovit 11-12 timmar. Inte konstigt att jag är utvilad! 

 

Av Felicia Lindberg - 19 januari 2016 10:30

Jag har knappt hämtat mig sen förra onsdagen då vi åkte skidor med klassen. Tydligen är jag den enda människan på denna planet som aldrig tidigare åkt skidor, och ni kan ju gissa hur det såg ut då... Jag kan lova er, det var 100 gånger värre än det ni föreställer er, tänk er... Typ, en döende flodhäst som ska ta sig fram några meter på skidor. Det är jag.


Så när de andra åkte upp i liften och skulle åka på riktigt, så fick jag och några till stanna där nere och iallafall lära sig glida några meter... Men för att kunna göra det så måste man ju ta sig upp några meter i backen, kunde jag göra det då? Näää! Jag åkte ju bara bak 5 meter så fort jag tog mig upp 1 meter. Usch, typ det värsta jag har gjort i hela mitt liv. Så det slutade iallafall med att jag åkte hem typ 4 timmar innan de andra. 

 

Nää, jag får nog hålla mig till friidrott. 

Av Felicia Lindberg - 18 januari 2016 11:00

Ni måste väl ha sett Beck-filmerna? Kanske de bäästa någonsin! Speciellt grannen och Gunvald, de kan man ju sitta och skratta åt hur länge som helst, hahaha! Men tänkte bara ta upp den senaste Beck-filmen som nyss kom ut, hur sorgligt som helst. Jag vill inte spoila nåt... ÄÄÄHH, SKITSAMMA, JAG SPOILAR! GUNVALD DÖR! Huur sorgligt som helst ju, det är ju han som gör Beck-filmerna ju! Skit i Beck, vem är han liksom? Gunvald, han är the shit. Nää, men annars är filmen riktigt bra också, så den borde ni se! 

Hittade ett klipp här på favoritstunderna med Gunvald. 

Av Felicia Lindberg - 17 januari 2016 21:32

Puuh, äntligen får man pusta ut efter en helg med tävling och plugg! Tävlingen gick väl okej, några grenar gick bättre än andra. Men nästa helg får jag ju en till chans, så det är lugnt! Men mellan grenarna så kunde det bli väldigt långa pauser, så jag hann till och med att åka hem och plugga några timmar. Nörd.. Haha, nä, men jag vill ju faktiskt klara NO-provet vi har på tisdag, inte varje gång det händer... Och imorgon är jag ledig från skolan, så det blir perfekt att ta en hel-dag till att råplugga. 

 

Av Felicia Lindberg - 14 januari 2016 23:16

Här hade jag tagit mig tid, trots att jag inte ens har tid, att skriva ett inlägg. Ett långt inlägg. Vad händer? DET ÄR BORTA. Fy, vad trött man blir. Inte orkar jag nu sätta mig att skriva om den där skiten, det får bli imorgon. Kanske.. Direkt efter skolan är det en tävling som håller på rätt sent, så det kanske inte blir nåt inlägg imorgon heller kom jag på nu. Åååhhh vad trööött man blir!

Antog att det var bäst att sudda morsans ansikte på den här. Om hon såg denna bild ute på bloggen skulle jag har fått några blåmärken kan jag säga, hahaha!

Av Felicia Lindberg - 11 januari 2016 21:07

Första dagen i skolan, lika hemskt som jag trodde att det skulle vara. Var så himla trött under hela dagen, några tupplurar blev det då också. Effektivitet, not so much.

Förresten, gissa vad? Jag åkte buss idag! Första gången sen jag tog körkort, vilket är typ en månad sen. Var lite jobbigt såklart nu när man är van vid bilen varje dag, men inte lika hemskt som jag trodde att det skulle vara.Det visade sig att jag verkligen hade saknat halvtimmes-tupplurarna på bussturen. Dock märkte man att jag var lite ovan när man skulle "blippa" med kortet när man stiger in i bussen.. Jag råkade ta mitt bankomat kort istället för busskortet, och så stod jag där som en idiot och inte fattade varför kortet inte "registrerades" när jag blippade. Märkte sen att det var fel kort... Aja, busschauffören fick sig iallafall ett gott skratt. 


 

Ovido - Quiz & Flashcards