felicialindberg

Alla inlägg under januari 2016

Av Felicia Lindberg - 9 januari 2016 16:00

Åååhh, imorgon är det dags för en mångkampstävling, jag är såå taggad för jag har verkligen gått fram på många grenar och jag tror att det kommer gå väldigt bra imorgon. MEN det är häcken som är problemet. VARFÖR MÅSTE MAN HA HÄCK PÅ MÅNGKAMP, denna gren har typ förstört mitt liv. Mellan häckarna så ska man egentligen ha tre steg, men jag är för dålig och efterbliven så jag når inte fram till häckarna på tre steg fast jag har tränat och tränat och tränat hela sommaren, hela hösten och nu under vintern. Så nu har vi bestämt att jag ska ta fem steg mellan häckarna... Det kanske inte låter så farligt, men tro mig.. Det ser hemskt ut! Jag kommer skämma ut mig inför varende människa som kollar på mig! När alla andra är i mål så kommer jag springa över min första häck, så illa är det! Mitt mål är att ta mig i mål, alla kommer skratta åt mig för jag kommer se så dum ut, men att ta mig i mål... Det är målet.. 

 


Av Felicia Lindberg - 9 januari 2016 09:00

Alla har vi väl någon gång blivit påkomna att glömma låsa eller att låset inte har fungerat när man sitter på en offentlig toalett? För det har ni väl? För mig har det då hänt flera gånger, och så har jag ju också varit den som kommit in på någon annan som glömt låsa... Haha, den senaste gången hände faktiskt för bara några dagar sen på träningshallen. Jag skulle bara fylla på vattenflaskan, och så går jag till den toaletten vars lås alltid krånglar... Jaa, vad ska jag säga? Det var upptaget. 

Jag förväntade mig verkligen inte att se en kille stå med neddragna byxor, så jag såg väl typ ut så här:

 


Eller okej.. Han var ju ganska snygg så när jag tänker efter såg jag nog ut så här:


 


Pinsamt var det iallafall. Men förmodligen skämdes han mer än mig eftersom det var han som inte hade låst, den känslan känner jag ju själv igen efter många års påkommande på toaletten... I iallafall så ville varken han eller jag visa någon ögonkontakt efter det, så ganska pinsamt var det. 

 

Av Felicia Lindberg - 8 januari 2016 19:05

Nu börjar jag få flyt ju! Andra kallar det ett beroende.. Jag är fortfarande med i alla de här olika tävlingarna som olika företag håller i och lottar ut vinster, och nu har jag vunnit igen! Denna gång två träningsprodukter. Ett Sony Smartband, som är ett armband man har på sig under dagen som tydligen mäter min aktivitet och sömn bland annat, jag har inte riktigt listat ut hur det funkar men just nu ligger den på laddning.

 


Jag fick också ett Kooso Sportsband vilket är som en ficka där man har mobilen och så spänner man fast den på magen, jag testade den och jag tror den kommer bli riktigt bra, man kände som inte att man hade en mobil på magen. Annars så brukar jag inte ha någon mobil när jag är ute och springer för jag inte har någonstans att ha den, och när mina kusiner hörde detta blev de förskräckta, och nu förstår jag lite varför. Tänk om jag skulle stuka foten eller någonting mitt ute i ingenstans eller om jag kanske blir överfallen och så kan inte ringa någon som kan hjälpa mig, Så denna produkt är jag mycket tacksam för och den kommer jag garanterat slita på. 


 

Av Felicia Lindberg - 8 januari 2016 18:54

Haha, lite kul är det att vi i Stockholm klagar på Sveriges vinter och att vi fryser ihjäl när det är minus 15 grader, och samtidigt 100 mil upp i Sverige så är det 45 minus. Hahaha! Det bästa är ju ckså att de uppe i Norrland verkar TRIVAS med skiten! Jag känner många som bor i både Piteå och Kiruna och jag har inte hört de klaga än enda gång, haha! Medan vi i Stockholm börjar gråta när det är minusgrader. Nog märks det att vi är vana med lite annorlunda klimat. 

 

Av Felicia Lindberg - 6 januari 2016 18:32

Okej, på senaste tiden har jag varit med på vääldigt många instagram tävlingar. Vissa sidor och företag lottar ibland ut vissa priser, och för att vara med på de tävlingarna så måste man för det mesta tagga några kompisar på den bilden. Måste också berätta om min kompis som har ett sånt där bloppis- konto på instagram där man säljer kläder, men hon har inte använt det på väldigt länge så tänkte att det var perfekt att tagga det kontot på typ VARENDA tävling jag var med i.


Men iallafall så börjar den här kompisen tycka att jag börjar bli för beroende av de här tävlingarna, haha! Och så frågade hon "Och vem är den här *****bloppis?" Så menade hon det här kontot som jag hade taggat typ 100 gånger, och då började jag få panik.. "Det är väl du???" Sa jag "Det är ju ditt konto eller hur?? SNÄLLA SÄG ATT DET ÄR DITT KONTO!!!" Då visade det sig att jag har taggat NÅGON ANNAN person som jag har fått för mig vara min kompis... Åh herregud, JAG KANSKE HAR VARIT MED I 50-60 TÄVLINGAR OCH TAGGAT HENNE I VARENDA! Den här personen måste ju tro att jag är dum i huvudet... Herregud så pinsamt. 

Förresten.. Jag vann en till tävling och vann några träningsaker värda typ 700 spänn... Hah.. 

 

Av Felicia Lindberg - 5 januari 2016 19:45

Nu märker man att allt serietittande börjar sätta griller i huvudet på mig, har kollat mycket på sjukhus-serier på sistone och har börjat fundera. Tänk om jag råkar ut för någon olycka där jag kanske måste amputera benet, eller får någon sorts sjukdom som gör att jag inte kan träna mer. Asså mitt liv skulle ju vara över. Vad skulle man hitta på att göra om dagarna? Och fatta vad deprimerad jag skulle bli. Nä, fy hemska tanke. 

 

Av Felicia Lindberg - 5 januari 2016 10:30

Asså ni skulle nog bli skrämda om ni såg allt skit jag stoppar i mig. Jag är typ 100% säker på att jag skulle ha värsta magrutorna om det inte vore för att jag äter lika mycket som en flodhäst. Även fast jag tränar mycket så blir jag förundrad över hur jag inte väger över 100 kg, Vitt bröd med myycket smör är ju typ drööömmen! Jag skulle på riktigt inte överleva utan mina mackor, alla andra är beroende av nutella och shit, jag ba: Ååååhh, maaackoor... Hahaha! 

Nää, kanske ska göra nåt experiment där jag inte får äta bröd på typ en månad.. Undrar hur många magrutor som kommer sticka fram då.. 

 

Av Felicia Lindberg - 4 januari 2016 10:15

Nytt år, nya förväntningar. För alla andra kanske... Asså jag har inte nyårslöften eller förväntningar bara för att det är ett nytt årtal, jag fortsätter att göra mitt bästa när det gäller träning och skola, och försöker leva mitt liv så bra som möjligt. Jag ska ha kul och uppleva nya saker, det är mitt mål varje dag. Punkt. 

 

Presentation

Tja, Felicia heter jag! Jag är 19 år och bor i Stockholm. Mitt liv kretsar mycket kring friidrotten, så här kommer du få läsa mycket om träning, men också om vad jag gör på dagarna och vad som egentligen händer i mitt huvud!
Hoppas du stannar kvar!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards