felicialindberg

Alla inlägg under september 2015

Av Felicia Lindberg - 26 september 2015 23:11

Nu är årets tävlingssäsong officiellt avslutad! Idag var sista "tävlingen", det var bara en liten kasttävling inom klubben, så det blev bara kula och spjut. Gick inte så jättebra, men nu har jag iofs inte kastat och stött så himla mycket eftersom det är uppbyggnadssäsong, så det är luuugnt! Men efter tävlingen iallafall så passade jag på att springa (lite grann) blev 10 stycken 200ingar, hahaha! Men sen när vi kom hem så blev det inte mycket mer, passade på att plugga lite grann, kan ju vara bra. 

Imorgon blir det också träning rätt tidigt på dagen, för jag ska träffa Glaacier! Så himla länge sen, inte ens okej! Så jaa, ska träffa henne i stan, och bara snaacka om allt!

 

En hel idrottsplats helt för sig själv!

Av Felicia Lindberg - 25 september 2015 22:46

Asså jag har så ont i min stortå just nu, och så ser den så sjukt äcklig ut. Typ halva nageln är svart/blå, och det är det som gör så ont. Det måste ju vara för att jag sätter i foten så hårt när jag kastar spjut, sista steget när man kastar så ska man stanna all den fart man har när man har sprungit fram, och då på nåt konstigt sätt tar min stortå stryk. Skit ont gör det ialafall.
Höll på att ta en bild på tån, men ångrade mig sen. Vill inte utsätta er för nåt sånt. Så ni får en trevligare bild, när jag är helt slut efter ett intervall-pass.

Av Felicia Lindberg - 19 september 2015 23:10

Idag var vi hos mormor en stund på eftermiddagen för att hjälpa henne såga ner ett träd. 

Jag gick runt i huset en stund och så började jag tänka på morfar och hur mycket jag saknade honom. Helt sjukt att det redan har gått ett och ett halvt år sen han gick bort.

Han var så himla busig morfar. Jag kommer ihåg när man skulle åka och bada på sommrarna när man var liten och man blev alltid lika glad när mormor och morfar skulle följa med, för det betydde bus i vattnet med morfar. Han slängde runt oss, och kastade iväg oss som vi vore en trasa och höll på att dränka oss ett x-antal gånger, men man skrattade lika mycket för det. Och mormor blev lika arg varje gång. Det bästa var ju att han själv tyckte det var så himla kul att busa runt där i vattnet, han var som ett litet barn, haha. 

Bästa morfar, saknar dig. Inget där i huset känns bra när inte du är där. 


   



Av Felicia Lindberg - 18 september 2015 23:09

Tänkte skriva lite snabbt om varför jag började blogga. 

Jag kommer faktiskt inte ihåg när jag började blogga för första gången, men väldigt länge sen var det, det vet jag iallafall. Dock har jag haft väldigt många olika bloggar, som jag har tagit bort. Vilket jag idag tycker är såå synd, för anledningen till att jag bloggar är så att jag sen kan kolla tillbaks på allt jag har skrivit, alla bilder jag la ut, hur jag såg ut då mm. Det är verkligen jättekul att kolla tillbaks hur man tänkte när man var tio år, eller hur man såg ut när man var tolv. Så jag ångrar mig verkligen att jag tog bort dom där bloggarna, den här tänker jag verkligen inte ta bort. 

Så jag kan passa på att hälsa till mit framtida Jag! Hej Felicia, hoppas du mår bra! 


 

Av Felicia Lindberg - 18 september 2015 21:24

Asså jag dog idag när jag såg det här. Ägaren är ute och går med sin hund, och så låtsas han att  svimma för att se hur sin hund reagerar. Hahahaha! Ni måste bara se. 

Av Felicia Lindberg - 18 september 2015 20:52

Jag fattar inte, jag är 18 år gammal, jag har tränat i snart tio år och under dom här åren måste jag ju ha varit sjuk hur många gånger som helst. Men hur kan det då FORTFARANDE vara så himla svårt att lära sig att inte träna när man är sjuk??? 

Jag har varit lite småkrasslig nu ett par dagar, otroligt snorig och täppt i näsan. Men igår så skulle jag iallafall träna lite efter ett par dagars ledighet, och det kändes ganska bra, så jag körde på rätt bra. Men så idag har jag blivit ännu mer sjuk, får egentligen bara skylla mig själv, men vad gjorde jag ändå??? JAG GICK UT OCH SPRANG. Idiot säger jag bara. Efter bara några minuter så fick jag andnöd och började hosta som en galning och häll på att spy, så jag bara stod där och började böla liksom, hahahah! Men så lugnar jag ner mig, och så prövar jag att SPRINGA IGEN! Exakt samma sak händer efter ett par hundra meter... 

Men då ger jag iallafall upp och går hem igen, där jag kör lite benstyrka. Det gick iallafall lite bättre, men nu mår jag iallfall mycket sämre än vad jag gjorde förut... Suck. 

 



Av Felicia Lindberg - 18 september 2015 15:03

Jag tror att alla som har eller haft en blogg eller dylikt har haft det här problemet. Bloggtorka. Ni har alltså ingen aning vad ni ska skriva om. Det problemet har jag typ hela tiden, så dom dagar jag inte skriver något.. Då är det förmodligen för att jag har bloggtorka...
Men nu tänkte jag skriva ner 10 saker som ni (och jag) kan blogga om.
1.Din bästa & roligaste dag hittills i ditt liv.
2. 15 random fakta om dig, eller göra såna där frågor om en själv som jag gjorde i mitt förra inlägg.
3. Det mest pinsamma du varit med om.
4. Det bästa med hösten.
5. Så gör du för att ha en positiv inställning till livet (ingenting för mig dock, eftersom jag är negativ till allt och alla)
6. Dina senaste träningspass.
7. Detta kommer att hända i veckan.
8. Varför har du husdjur? Eller varför vill du ha husdjur?
9. Saker du blir ledsen av.
10. Saker du blir glad av.


    

Av Felicia Lindberg - 16 september 2015 22:31

Hur gammal är du? 

18.

 

När vaknade du idag? 

07:30, funderade fem sekunder om jag skulle till skolan och somnade sen om.. (Till mitt försvar är jag faktiskt lite sjuk)

 

Vad åt du till frukost? 
Världens godaste limpa och jordgubbsfil med musli. 

 

Nämn tre saker man kanske inte vet om just dig: 
Jag kan inte vissla. 

Jag måste ha tuggummi för att fungera i vardagen. 

Jag är skitblyg i början, men när ni lär känna mig är jag typ den galnaste psykopaten ni någonsin skådat. 


Vad gällande ditt utseende är du mest och minst nöjd över?
Jag är ganska nöjd med min rumpa.. Haha, jag vill inte ha ett BIG FAT ASS om ni vet vad jag menar, jag är nöjd med min lilla stjärt. Sen är det väl ganska mycket jag är missnöjd med men en av dom många saker är nog min grisnäsa, haha!

 

Vad har du gjort idag? 
Jag valde som sagt att stanna hemma, just för att vi tältade igår natt (sov typ två timmar) och paddlade hela dagen så jag var väldigt trött idag och behövde sova ut, dessutom har jag blivit lite förkyld. Men jag försökte ändå vara lite aktiv idag, så jag hann gå ner till Centrum och köpa tuggummi och halstabletter samt städa lite grann i huset :) 

 

Vilken film såg du senast? 
Igår såg jag White house down för första gången, vet att den är några år gammal men den var faktiskt ganska bra. 

 

Är du besatt av någonting? 
Aa, bara allt. Haha, nej men serier är jag väl rätt besatt av. Tuggummi måste jag också ha för att överhuvudtaget fungera, och träningen kan man väl också säga är som ett beroende typ, haha, mår faktiskt väldigt dåligt och har lite skuldkänslor nu när jag inte har tränat på tre dagar på grund av förkylningen. 

 

Beskriv en perfekt dag: 
Gud, vad svårt. Det är väl inget specifikt, bara det är roligt och man skrattar mycket under dagen så blir den riktigt bra ändå. Men bara man inte är i skolan då, haha! Och så är det väl ett plus att man är med familj och vänner, och ett träningspass måste man ju få till också för att dagen ska bli helt perfekt ;) 

 

Beskriv platsen du befinner dig på just nu: 
I ett radhus i Stockholm, ligger i sängen och kömpar för att hålla mig vaken. 

 

Vad lyssnar du på just nu? 
Tystnaden i Lindberg's Residens. 

 

Hur går du helst klädd? 
Beor väl vartman ska, men det mest bekväma är väl jeans, linne och någon hoodie. 

 

Är du morgon eller kvällsmänniska? 
Asså jag är ganska så pigg på morgonen, inte så morgontrött. Men måste nog säga att jag tycker om kvällarna bättre, haha! 

 

Vilket var ditt bästa ämne i skolan? 
I grundskolan var det nog idrott, men nu i gymnasiet har jag faktiskt fått högst betyg i bland annat Psykologi (!!) 

 

Vad köpte du senast? 
Tuggummi och halstabletter. 

 

Vad har du i dina fickor? 
Har bara underkläder på mig, ska ju faktiskt sova när som helst. 

 

Vilka är dina favoritaffärer?

Där det är billigast, hahahaha!


Vilka smeknamn har du haft? 
Gamlingarna kallar mig nog mest för Felle och Flisan, men nu har jag börjat bli kallad för Fille också, vilket jag tycker om bäst. 

 

Vilka är dina största svagheter? 
Att mina nerver sviker mig, kan bli så nervös för någonting att allt bara stannar upp hos och jag klarar inte av ett skit. 

 

Presentation

Tja, Felicia heter jag! Jag är 19 år och bor i Stockholm. Mitt liv kretsar mycket kring friidrotten, så här kommer du få läsa mycket om träning, men också om vad jag gör på dagarna och vad som egentligen händer i mitt huvud!
Hoppas du stannar kvar!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards