felicialindberg

Alla inlägg under januari 2015

Av Felicia Lindberg - 27 januari 2015 21:07

Vet att det var ett par dagar sen jag sist skrev, har varit rätt busy på senaste tiden. Men nu kommer det förmodligen bli många inlägg för nu har jag gått och blivit sjuk, såklart... Har just nu feber och hosta, så ingen skola för mig imorgon. Tävlingen i helgen gick riktigt bra, kände att jag var på gång igen, så nu är det ju perfekt tidpunkten att bli sjuk.

Idag när jag kom hem så låg det middag, värktabletter och en apelsin på diskbänken. Haha, det var farsan som hade fixat allt. Han brukar alltid åka iväg och köpa typ 10 liter apelsiner för att jag ska få i mig så mycket C-vitamin som möjligt... 


 

Av Felicia Lindberg - 23 januari 2015 21:00

Fredagar är så himla niciga, dock så börjar jag ju väldigt tidigt men med tanke på att vi slutar strax före tolv så är det läätt värt det. På en lektion körde vi Yoga, hahaha! Asså jag är seriöst lika stel som en tegelsten, jobbigt var det också! Den där Hund positionen var ju pain in the ass. Sen blev det en till praktisk lektion med styrka för ryggen samt hopp, men jag körde inte på alls eftersom jag jag har tävling imorgon och vill inte vara trött inför den. 

Sen blev det bara tjill all day long när jag kom hem, och nu på kvällen åkte jag ut och övningskörde lite grann. Ååhh, fick motorstopp mitt i en rondell... Jobbigt läge liksom! 


 

Av Felicia Lindberg - 23 januari 2015 20:47

Jag är ju hela tiden så trött och passar alltid på att sova den där halvtimmen på bussen. Men grejen är, jag får alltid såna här RYCK när jag sover sittandes, asså huvudet ramlar liksom framåt och jag vaknar. Och idag satt det en gubbe bredvid mig, hahahahha! Han måste ha trott att jag var dum i huvudet! Jag fick såna där ryck hela tiden, hahaha! Jag vågade inte kolla på honom för han måste ha kollat snett på mig eller nåt, han kanske trodde jag var CP-skadad på riktigt...

 

Snygga finnar på hakan och kinden sådär! 

Av Felicia Lindberg - 22 januari 2015 20:29

Kosten är något jag är vääldigt dålig på, jag äter precis vad som helst när som helst! Jag kan äta en glass precis innan jag ska träna, och jag vet att det inte är bra eftersom den kost man får i sig påverkar träningsreslultatet.. Negativt... För att prestera som bäst är timingen av måltiderna före och efter träning samt valet av mat av största prioritet. 


Före träning

Man ska tänka på att inte äta en för stor mängd mat som tar lång tid att bryta ner för nära på ett pass, för då tar det väldigt mycket energi åt att bryta ner maten vilket gör att man blir trött och helt enkelt inte orkar träna på en hög nivå och högt tempo. Större måltider (lunch, middag) bör ätas senast tre-fyra timmar innan träning. Också där måste jag bli bättre för jag brukar äta havregrynsgröt precis för jag åker till träningen villket inte alls är så bra, men jag tror också att det är väldigt olika från person til person för jag brukar ha väldigt lätt att smälta maten snabbt. Bra mellanmål precis innan träningen kan vara ägg och banan, keso och frukt, en smörgås med keso och avokado eller bananpannkaka. 

 

Under träning

Tränar man hårt med hög intensitet, rekommenderar man att inta kolhydrater via sportdryck för att behålla en hög blodsockernivå. Motionärer behöver dock inte tänka på detta eftersom dom oftast inte tränar med hög intensitet och oftast inte längre än 1 timma. Men inom många idrotter är det dock vanligt att träna med hög intensitet under längre tid än 1 timma. I dessa fall kan man prestera bättre genom att hålla en högre intensitet under längre tid med hjälp av sportdryck.


Efter träning

Efter träning bör man alltid ha förberett ett återhämtningsmål som består av kolhydrater och protein för att få ut bästa möjliga resultat av träningen. En gainomax eller en banan är väldigt bra eftersom dessa innehåller bra med både protein och kolhydrater vilket man behöver direkt efter träningen. Detta bygger upp musklerna efter man har brutit ner både muskler och imunförsvar under träningen. Det här återhämtningsmålet ger också bättre ork vid nästa pass och gör att du kan prestera bättre. 


   

Av Felicia Lindberg - 19 januari 2015 20:26

Har skrivit förut att jag har värsta problemet med min kanin, han brukar spruta kiss på mig.. eller om det är sperma, I don't know, hoppas att det är det förstnämnda... Han gör som ett snett hopp, och sprutar då samtidigt med det där kisset/sperman... Han har faktiskt slutat med det som senaste månaderna, och så idag när jag hade mina vita byxor för typ första gången på ett år, och min outfit was on point, så började han igen!! Han gjorde det säkert med flit bara för att jävlas när han såg hur snygg jag såg ut. Men aa, det kom längst ner på mina brallor, men jag tänkte icke låta det förstöra, utan jag vek som bort precis där han pissade/spermade ner så man inte såg någonting. Och så går jag iväg till bussen, jo, vad gör jag då efter 200 meter? Jag RAMLAR! OCH MINA BYXOR BLIR HELT BRUNA! Ahh, och då var det kört... Var tvungen att springa hem och byta om... -.- 

Meen, om Kasper hade kissat/spermat ner mina Nike Air Force också... Då hade jag seriöst nackat honom... Det var ett mirakel att inte dom blev nersprutade..

     

Av Felicia Lindberg - 18 januari 2015 20:27

Min morfar gick bort i början av sommaren i lungcancer, allt gick så himla snabbt. Från det att han fick reda på att han hade cancer till det att han gick bort så tog det tre månader. Men det var tre hemska månader. I slutet kunde han knappt andas och han åkte in och ut från sjukhuset hela tiden. Han orkade inte ens prata, och man var ju inte alls van att se honom så, för han var alltid så himla sprallig och busig. Haha, jag kommer ihåg på sommrarna när man var liten och vi åkte och badade på Gålö med mormor och morfar, det var typ bästa tiden i mitt liv när man fick bada med morfar. Han busade, kastade ner oss i vattnet, skvätte, tog tag i fötterna på oss och drog ner oss under vattnet. Vi höll alltid på att dö... Asså seriöst... Vi dog nästan, han dränkte oss ju. Och mormor blev lika arg varje gång och drog upp oss ut vattnet igen. Haha, han var precis som ett litet barn. Saknar honom så mycket. Hoppas vi ses igen någon dag morfar <3 


 

Av Felicia Lindberg - 17 januari 2015 20:28

Sommar, jag längtat efter dig i flera månader, nu är det dags att du kommer tillbaks. Alla säger att det ska bli den kallaste månaden nu, men du får ta och visa dom idioterna att dom har fel, 20 grader plus och sol hela februari satsar vi på, visst? 

 

  

Ett bi försökte förstöra min photoshoot, slutade med en begravning i sanden för stackarn... Men så går det när man muckar med mig. 

Alla lyckliga stunder solandes vid stranden, saknar du inte det också, Sommar?


Av Felicia Lindberg - 17 januari 2015 20:22

Jaa, tävling idag igen då. Kulan gick Awsooome! Pers (personligt rekord) med 32 centimer, så himla nice :D Sen på 200m blev jag diskad för linjetramp, man får ju inte springa på linjen som delar till den andra banan, finns ju inget att göra åt saken liksom. Men det blev inget pers där iallafall det är jag säker på, men det var skönt att få ett lopp i kroppen, så bryr mig inte så mycket att jag blev diskad. Sen igår var det ju längd också och det gick väl sådär, vet att jag kan så mycket bättre så det är frustrerande att jag aldrig får till det. 

Men imorgon är det 60m och höjd, så bara att tagga till inför det också!

    '

Helt slut efter 200-metersloppet

Ovido - Quiz & Flashcards